Regeneracja podzespołu EME (Electronical Machine Elektronic) w samochodach hybrydowych marki BMW.

5 maja, 2022 Wyłączono przez Czeczen32

 

 

Regeneracja podzespołu EME (Electronical Machine Elektronic) w samochodach hybrydowych marki BMW.

Warsztat elektromechaniczny Hybrydy Elektryki specjalizuje się w regeneracji podzespołów w samochodach elektrycznych i hybrydowych. Podzespół EME, którego skrót po rozwinięciu oznacza w języku polskim przetwornicą mocy lub inwerter konwerter jest jedną z części, którą możemy śmiało zregerenować. Jest to możliwe dzięki wykwalifikowanemu zespołowi elektromechaników i autoelektryków, którzy mają ukończone całe spektrum szkoleń z zakresu naprawy i serwisu samochodów marki BMW. Drugą częścią składającą się na sukces każdej naprawy to zakup specjalistycznych urządzeń diagnostycznych, programów diagnostycznych i sterowników dedykowanych danej marce i modelom samochodów. Serwis przy ulicy Grochowskiej 301/305 oferuje pełną diagnostykę samochodową komputerową i wszelkie możliwe naprawy podzespołów oraz wymianę części w samochodach marki BMW. Dodatkową usługą świadczoną tylko w tym warsztacie jest regeneracja baterii HV w samochodach hybrydowych i elektrycznych.

Dianostyka i regeneracja podzespołu EME w samochodach marki BMW jest wykonywana w warsztacie w Warszawie, ale możliwa jest także wysyłka uszkodzonej części kurierem na niżej podany adres. Po wykonanej regeneracji podzespół wróci do właściciela tą samą drogą – przesyłką kurierską. Jedynym warunkiem jest to, żeby podzespół nie był wcześniej rozebrany na części pierwszy. 

https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4xDP3K1z_nLJ5G5NZml-y-hqd4Xz-Uy_BPKo27jQGEZ63khNiXI7vRPBJVu7Zmr8wnBkL860Ws

ul. Grochowska 301/305 
42 Warszawa, POLAND 
IP: PL 1133026200 
+48 505 202 017; +48 511 671 050 
e-mail: hybrydyelektryki@gmail.com  
WWW: hybrydyelektryki.pl

Czemu lepsza jest regeneracja podzespołu a nie wymiana na nowy

  • Cena nowego podzespołu EME waha się od 30 000 do 40 000 pln brutto.
  • Cena za montaż w serwisie ASO wynosi ok. 4000 – 5000 pln brutto.
  • Urządzenie jest zabezpieczone ochroną komponentów i na dzień dzisiejszy (maj 2022) na rynku nie ma urządzeń, które zdejmują blokadę ochrony komponentów z używanego podzespołu. Co wyklucza zamontowanie używanej uprzednio w innym samochodzie części.
  • Regeneracja tego podzespołu w serwisie Hybrydy Elektryki waha się od 4000 do 10 000 pln.

Czym jest podzespół EME (Electronical Machine Electronic) w samochodach hybrydowych?

  • Rozruch silnika elektrycznego
  • Wsparcie pracy silnika (zwiększanie mocy)
  • Jazda z użyciem silnika elektrycznego
  • Hamowanie elektryczne (redukcja mocy, przetwarzanie zwrotne energii, kinetyczne odzyskiwanie energii)
  • Funkcja alternatora

Zmienne pole elektromagnetyczne tworzy ukierunkowane przyciąganie i odpychanie między wirnikiem a stojanem, co ustawia odpowiednio napięcie elektryczne maszyny w ruchu. Po włączeniu południowy biegun pola magnetycznego wytworzonego w stojanie przyciąga północny biegun magnesu w wirniku.

Zanim północny biegun wirnika dotrze do południowego bieguna stojana, pole magnetyczne wokół południowego bieguna jest przełączane na następną fazę. To powoduje, że wirnik nadal się obraca. W ten sposób wirnik podąża za kolejno zmieniającymi się polami magnetycznymi wokół stojana. Ruch obrotowy wirnika przenosi energię mechaniczną na napęd.

Podczas pracy cewki maszyny elektrycznej nie mogą przekroczyć określonej wartości temperatury. Czujnik temperatury monitoruje poziom nagrzania w jednej cewce jako temperatury reprezentatywnej dla wszystkich cewek. Jeśli temperatura wzrośnie i zbliży się do maksymalnej dopuszczalnej, układ elektroniczny maszyny elektrycznej (EME) zmniejsza moc maszyny elektrycznej. Chroni to podzespół przed przeciążeniem termicznym, przegrzaniem. Po osiągnięciu poziomu redukcji mocy zauważalnego dla klienta wysyłany jest odpowiedni komunikat kontrolny (kod błędu).

Czujnik położenia wirnika rejestruje dokładne pozycję tej części. Dopasowując położenie wirnika, poszczególne cewki w stojanie muszą być zasilane prądem jedna po drugiej, aby wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Sygnał z czujnika analogowego jest

analizowany przez układ elektroniczny maszyny elektrycznej.

Z czego składa się podzespół EME czyli przetwornica mocy w samochodach BMW?

Rozbieramy na części podzespół:

  • Przyłącze obiegu chłodzenia – Przyłącze elektryczne dla czujnika położenia wirnika i czujnika temperatury
  • Maszyna elektryczna – przyłącze wysokiego napięcia 
  • Wejście przewodu cieczy chłodząc
  • 12-stykowe złącze wtykowe
  • Przyłącze wysokiego napięcia U – przyłącze wysokiego napięcia V
  • Czujnik położenia wirnika

Podzespół EME ma konstrukcję z wirnikiem wewnętrznym. „Wirnik wewnętrzny” oznacza, że wirnik z magnesami stałymi jest umieszczony w strukturze pierścienia wewnętrznego. Cewki, które wytwarzają pole wirujące, znajdują się na zewnątrz i tworzą stojan.

Przyłącze wysokiego napięcia jest wykorzystywane do dostarczania energii elektrycznej do cewek maszyny elektrycznej. Złącze wysokiego napięcia łączy układ elektroniczny maszyny elektrycznej (EME) z maszyną elektryczną za pomocą trójfazowej ekranowanej linii wysokiego napięcia.

Na co trzeba zwrócić uwagę podczas naprawy podzespołu EME?

Przewodów wysokiego napięcia nie wolno naprawiać. W przypadku uszkodzenia, przewód należy zawsze w każdej sytuacji bezwzględnie całkowicie wymienić na nowy egzemplarz.

Jak rozpoznać usterkę podzespołu?

Awaria podzespołu

W przypadku awarii podzespołu EME można spodziewać się następujących zachowań:

Pokazanie się kodu błędu odnoszącego się do układu elektronicznego maszyny elektrycznej (EME).

Brak ładowania akumulatora 12 V.

Co należy zrobić w takim wypadku?

Skontaktować się tak szybko jak to możliwe z autoryzowanym serwisem oferującym regenerację podzespołu EME. Zastosowanie w tej sytuacji regeneracji EME zamiast wymiany jej na nowy moduł pozwala znacznie ograniczyć koszty naprawy i użytkować samochód wyposażony w sterownik EME o wiele dłużej i bezawaryjnie. Przy okazji naprawy i regeneracji zostanie przeprowadzona kompleksowa diagnostyka komputerowa z użyciem dedykowanych licencjonowanych programów marki BMW. Podczas jednej wizyty w warsztacie możemy bardzo szybko i dokładnie wykryć inne usterki i usprawnić działanie samochodu oraz przedłużyć jego żywotność i bezawaryjne użytkowanie.

W przypadku problemów ze sterownikiem EME, problemów z bateriami hybrydowymi HV i innymi podzespołami w samochodach hybrydowych marki BMW prosimy o kontakt z warsztatem Hybrydy Elektryki. Odpowiemy na wszelkie pytania związane z naprawą, eksploatacją i wymianą części w samochodach marki BMW. Sprawnie sprowadzimy potrzebne części a serwisowany samochód spędzi w warsztacie tylko tyle czasu, ile jest konieczne i wyjedzie sprawny i gotowy na wszelkie trasy.

https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4xDP3K1z_nLJ5G5NZml-y-hqd4Xz-Uy_BPKo27jQGEZ63khNiXI7vRPBJVu7Zmr8wnBkL860Ws

 

ul. Grochowska 301/305
42 Warszawa, POLAND
IP: PL 1133026200
l.: +48 505 202 017; +48 511 671 050
e-mail: hybrydyelektryki@gmail.com 
WWW: hybrydyelektryki.pl