Szukaj
Close this search box.

Regeneracja Baterii Hybrydowych

Regeneracja Bateri Hybrydowej Toyota
Regeneracja baterii hybrydowych polega na odnowieniu wydajności i pojemności baterii poprzez usunięcie osadów z elektrod oraz przeprowadzenie procesu równoważenia ogniwa. Proces ten pozwala na przedłużenie żywotności baterii oraz poprawę jej parametrów, co przekłada się na oszczędność kosztów i zwiększenie efektywności pojazdu hybrydowego.

Regeneracja Baterii Hybrydowych HV

Gdy klient podjeżdża do naszego warsztatu z błędem na tablicy rozdzielczej swojego samochodu elektrycznego lub hybrydowego, nasi fachowcy zaczynają od diagnostyki, aby ustalić, który system, która część samochodu – taka jak bateria hybrydowa HV lub na przykład inverter (w Polsce często nazywany falownik) jest jego przyczyną. Dokonują tego poprzez podłączenie samochodu do komputera z oryginalnym oprogramowaniem od producenta samochodu.

Po wstępnej diagnostyce klient dostaje od nas wydruk z raportem diagnostycznym swojego samochodu. Raport diagnostyczny samochodu elektrycznego lub hybrydowego zawiera wszystkie błędy i ostrzeżenia ze wszystkich systemów pojazdu w tym z baterii hybrydowej. W ten sposób, klient jest w pełni poinformowany o stanie mechanicznym i elektrycznym swojego samochodu hybrydowego i wie, dokładnie, która część uległa usterce.

Przedstawiamy też klientowi wszystkie dostępne dla niego warianty. W większości przypadków jest to wymiana na nową oryginalną baterię przeznaczoną do marki i modelu konkretnego pojazdu. Drugą opcją, jest wymiana na zamiennik baterii hybrydowej lub baterii elektrycznej od innego producenta. Zaznaczyć należy fakt, iż na dzień dzisiejszy dostępność i wybór zamienników baterii hybrydowych są bardzo małe. Trzecia opcja, która jest niedostępna w większości innych warsztatów, serwisów oraz nawet u autoryzowanych dealerów, to regeneracja baterii hybrydowych lub baterii elektrycznych.

Nasi mechanicy i elektrycy samochodowi to doświadczeni i certyfikowani profesjonaliści o czym świadczą liczne szkolenia odbyte w renomowanych ośrodkach kształcenia takich jak Centrum Szkoleniowe Bosch, Excellence, Achievement & Learning Limited, Akademia Auto Elektro. Poniżej mogą Państwo zobaczyć niektóre certyfikaty naszych specjalistów od regeneracji baterii hybrydowych i elektrycznych:

Baterie Hybrydowe – Przykłady Naprawy i Regeneracji.

Inwerter Konwerter podczas regeneracji dokonywanej przez jednego z naszych auto elektryków. W wersji angielskiej Inverter Converter, tłumaczony jako przetwornica napięcia, a czasami określana też konwerterem mocy. Iwertor Konwertor jest to przekształtnik napięcia, czyli urządzenie elektryczne zmieniające prąd stały w prąd zmienny i prąd zmienny w prąd stały. Inwerter Konwerter pełni bardzo ważna funkcję w systemach zasilania pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

Wadliwe ogniwo baterii hybrydowej HV (High Voltage – wysokiego napięcia) podczas wymiany jako jeden z kroków w pełnej regeneracji baterii hybrydowych i elektrycznych w naszym warsztacie.

Wymiana Ogniwa Podczas Regeneracji Baterii Hybrydowej

Baterie Hybrydowe – Przykłady Naprawy i Regeneracji.

  1. Wymiana baterii hybrydowej na nową baterię od producenta samochodu.
  2. Wymiana baterii na zamiennik – bateria elektryczna lub bateria hybrydowa od innego producenta.
  3. Regeneracja
    1. Regeneracja Baterii Hybrydowej
    2. Regeneracja Baterii Elektrycznej
    3. Pełna regeneracja – taka jaką oferujemy naszym klientom – to wymiana wszystkich ogniw w baterii elektrycznej lub w baterii hybrydowej.
  4. Zastrzeżenia
    1. Jeśli bateria hybrydowa ma już określony wiek – 7-8 lat lub więcej – nie powinno się jej regenerować a należy wymienić na nową.
    2. Istnieje możliwość wymiany baterii i jej ogniw na używaną baterię elektryczną, ale tylko jeśli części wymienne nie mają przebiegu większego niż 50,000 kilometrów.
  5. Video z filmikiem pokazującym jak przebiega regeneracja baterii hybrydowych na przykładzie samochodu marki Toyota Prius:

Większość producentów samochodów hybrydowych gwarantuje sprawność baterii na szacowany czas ekspoatacji samochodu, czyli około 150000 kilometrów, czasami nawet 200000 kilometrów lub więcej, so przekłada się na 10 lat.

Jeśli, nasz klient wybiera opcję regeneracji-naprawy baterii hybrydowej, nasi mechanicy wymontowują baterię z samochodu klienta, dokonają diagnostyki samej baterii oraz wszystkich znajdujących się w niej ogniw,są to albo akumulatory litowo-jonowe (Li-ion) albo ogniwa niklowo-metalowo-wodorkowe (Ni-MH). Po diagnostyce baterii hybrydowej pracownicy naszego serwisu, dokonają pełnej regeneracji baterii hybrydowej lub baterii elektrycznej dla klienta, przetestują baterię i montują ją z powrotem w samochodzie klienta.

Czym jest regeneracja baterii hybrydowej? Czy taki zabieg w ogóle powinien mieć miejsce? Co tak naprawdę kryje się pod tym terminem? Jak przebiega taka renowacja baterii hybrydowej HV?

Surfując po Internecie natknąć się można na przeróżne artykuły opisujące proces regeneracji każdej baterii hybrydowej. Niestety, materiały te nie są przeważnie przygotowane i zredagowane przez ekspertów w tej dziedzinie a wręcz przez osoby mające niewiele wspólnego z tematem i puszczające wodze fantazji. Opisy, te nie są poparte wiedzą w dziedzinie elektromechaniki ani doświadczeniem zdobytym w warsztacie auto-elektryka. Często pisane są zgodnie z zasadami pozycjonowania stron przez tak zwanych copywriterów. Mają przyciągnąć uwagę i zwiększyć ilość treści na stronie, a nie rzetelnie przedstawić ten proces, który wciąż jest wiedzą tajemną. Specjaliści niechętnie dzielą się wieściami z tak hermetycznego środowiska zawodowego. Tymczasem zrobię wyjątek, i jako elektryk i elektronik uchylę przed Państwem rąbek tajemnicy. Na celu mam sprostowanie i uporządkowanie skrawków wiedzy, jaką można znaleźć w Internecie.

Samozwańczy specjaliści deklarują, że zabiegi, którym mogą poddać baterie to: odsiarczanie ogniw, wymiana, czyszczenie, regeneracja. Obok tych pozycji znajdują się zapewnienia o najwyższym poziomie wykonania, które dodatkową mogą uśpić Państwa czujność. Trzeba sobie jednak zadać pytania: czemu serwis się tym nie zajmuje? Czemu na rynku nie ma żadnej firmy, która specjalizuje się w tym? Znamy przecież wiele dobrych marek. Zarówno Toyota, BMW czy Mercedes mogłyby mieć swoje serwisy, firmy zajmujące się regeneracją podzespołów do ich modeli hybrydowych.

Dalsza część artykułu będzie miała na celu przybliżenie pojęcia regeneracji i rozwianie wątpliwości. Zacznijmy od tego, że w niektórych przypadkach można się podjąć regeneracji a w innych konieczna jest bardziej kosztowna wymiana. Jak wiemy, wszelkiego rodzaju baterie i akumulatory są najczęściej litowo jonowe i działają zwykle dłużej, niż ich podana sugerowana żywotność. Żeby, mogły tak długo i niezawodnie służyć muszą zostać zachowane pewne normy ładowania, rozładowywania, temperatury oraz przechowywania baterii. Brak wydajności zwykłego często spotykanego akumulatora 12 voltowego po 3-5 latach nieuchronnie prowadzi do jego wymiany. Podobną sytuację, można spotkać nie w warsztacie samochodowym a w serwisie telefonów, kiedy konieczne jest zakupienie i wmontowanie nowej baterii w telefonie spowodowane jego częstym ładowaniem, niedoładowywaniem do pełnej baterii i rozładowywanie. Brak świadomości na temat tych czynników prowadzi nieuchronnie do degradacji baterii, która jest nieodwracalna na takim etapie.

Baterie hybrydowe, nie są niczym innym, niż te wyżej wymienione, z tym, że jest to zestaw takich baterii poukładanych w sektory, które pilnowane są przez sterownik baterii hybrydowej. Zadaniem jego jest odbieranie informacji na temat stanu ładowania baterii i rezystancji jej. Odebrana informacja trafia do inwertera konwertera, czyli falownika układu hybrydowego w całym systemie trakcji HV. Sterownik wysyła dane dotyczące tego, kiedy ma być ładowany, z jaką mocą i ile może z siebie wydać energii w danym momencie. Najczęstszą przyczyną uszkodzenia baterii w systemie HV jest najsłabsze ogniwo, ponieważ każda taka bateria, bez wyjątku składa się właśnie z kilkunastu ogniw złączonych w jedno. Żadne ogniwo nie jest takie samo jak sąsiadujące mu lub te znajdujące się na końcach baterii. Podczas produkcji takiej baterii sprawdza się z dużą dokładnością jej pojemność naładowania, rezystancję wewnętrzną, możliwość i moc wydania z siebie energii elektrycznej i stawiany opór. Każde ogniwo baterii hybrydowej stawiać będzie jakikolwiek opór opór podczas ładowania czy rozładowywania. Nadmierna osiągnięta natychmiastowo prędkość auta hybrydowego powoduje gwałtowne wydobycie pełnej mocy z takiej baterii, z wszystkich jej ogniw energii, co dodatkowo powoduje podniesienie ich temperatury. Im dłużej użytkownik samochodu hybrydowego będzie chciała czuć się kierowcą wyścigowym i traktować będzie auto jak bolid formuły 1 tym szybciej jego bateria ulegnie degradacji. Po prostu w pewnym momencie nie doładuje się najsłabsze ogniwo. Za pewne będzie to najbardziej nieodpowiedni moment, ale to już nie zasady mechaniki czy auto-elektryki a zwykły ludzki pech. Dodam, że reszta ogniw też wówczas nie zadziała. Takie ogniwo może być również przeładowane w wyniku czego ulegnie zniszczeniu dla sterownika baterii hybrydowej. Dla zobrazowania problemu załóżmy, że wszystkie ogniwa mają 8 volt a to jedno ma 7 volt, 6,5 v a nawet 5. Skutkuje to błędem sygnalizowanym przez system i niesprawnością układu baterii hybrydowej. Diagnosta widzi błąd systemu pod tytułem „wymień baterię” , komunikat mówi o całej baterii ponieważ system nie przewiduje regeneracji a jedynie w wymianie widzi rozwiązanie problemu.

Jako niezależny warsztat dokonujemy gruntownej weryfikacji w takim przypadku, gdzie bateria hybrydowa jest w miarę świeża, mało używana. Wtedy śmiało proponujemy klientowi w naszym warsztacie regenerację, przez co mamy na myśli wymianę danego ogniwa. Są również przypadki stałego uszkodzenie wszystkich ogniw poprzez nieprawidłowe użytkowanie ich przez 5-10 lat. Wtedy trzeba by było wymienić wszystkie ogniwa. Regeneracja jest wtedy raczej niemożliwa. Zależy to jeszcze od modelu. Składa się na to kilka czynników. Pozostawienie samochodu z rozładowaną całkowicie baterią lub naładowanie jej do końca i pozostawienie szkodzą baterii. Uszkodzenia są nieodwracalne i stanowią degradację tej baterii.

 Zdarza się jednak, że baterię rzeczywiście można jeszcze uratować poddając regeneracji przez weryfikacje ogniw, wymianę na używane, wymianę na inne. Żeby przeprowadzić ten proces trzeba mieć sprzęt najwyższej klasy. Taki sprzęt diagnozuję stan techniczny poprzez naładowanie, rozładowanie baterii, sprawdzenie rezystancji wewnętrznej pod obciążeniem. Kiedy to się uda i dobrane zostaną odpowiednie sprawne ogniwa można je poukładać w odpowiedniej kolejności mocy. Jakikolwiek ochył minimalny jednego z sektorów doprowadzi do błędu i sterownik baterii przez volty i rezystancję.

Niektóre z firm oferujących regenerację baterii tworzą się i zaczynają działalność w oparciu o przekonanie, że wystarczy jedno ogniwo by taka bateria jeszcze pracowała, nawet do dwóch lat. W rezultacie takiego biznesu klient płaci cenę wysokości połowy nowej baterii a auto zostaje z baterią uszkodzoną w jeszcze bardziej. Gdyby świadomość konieczności dbania o baterię hybrydową była większa a nowi posiadacze informowani o niej przez dealera samochodów, mniej baterii tak szybko byłoby zużytych. Nie jest to obojętne także dla środowiska. Inżynier piszący oprogramowanie baterii hybrydowej wprowadza informacje i ograniczenia danego ogniwa, które będzie umieszczone. Dane te podaje mu maszyna, która zostaje użyta do przetestowania danego ogniwa i dopiera na przykład 30 takich samych sztuk, które będą mieściły się w tym samych parametrach (do ilu Voltów może być doładowana, rozładowana i ile może być rezystancji w obciążeniu, także maksymalna temperatura wewnątrz). Każdy odchył od tych danych w baterii hybrydowej zgłosi błąd, co serwis prawdopodobnie odczyta jako sygnał do wymiany całej baterii wraz ze sterownikiem. Właściciel pojazdu dalej pozostanie w nieświadomości. Dopiero taki niezależny serwis jak nasz, który ma warunki i regeneruje podzespoły, posiada taką maszynę, która jest w stanie dokładnie, z wydrukiem dla klienta oszacować sprawność baterii i parametry takie jak pojemność wewnętrzna danego sektora, krańcowa wartość naładowania, rozładowania, rezystancja wewnętrzna w amperach i woltach oraz temperatura przy obciążeniu danego ogniwa. Jest dla mnie nie do pomyślenia, żeby jakikolwiek serwis wymieniał to na nowe ogniwa, aczkolwiek jest to możliwe w niektórych przypadkach. 

Hybrydy coraz dłużej gorszą na rynku i na drogach i producenci uczą się na swoich błędach jak tworzyć lepsze baterie, jak schłodzić je klimatyzacją. Z powodu tego nowoczesnego podejścia są już przechowywane w aluminiowych pojemnikach. Problem jest taki, że często spotykane jest pojawienie się w warsztacie samochodu po wypadku, którego stan naładowania podczas stłuczki wynosił 30-40%. Zostaje on zostawiony do naprawy, następuje naprawa zewnętrzna zwana „blacharką” i następuje moment, w którym powinno się otworzyć samochód, który jest rozładowany i nie ma możliwości ładowania. Najbezpieczniejszym pułapem jest około 50% naładowania baterii, warto w takich przypadkach udać się najpierw do specjalisty, któremu uda się osiągnąć średni stan naładowania. Przechowa ją też w odpowiednich warunkach do czasu naprawy systemu hv.

Klientom naszym oferujemy także opcję naprawy hybryd poprzez regeneracji baterii hybrydowych za wysyłką pocztową lub kurierską. Klient może wysłać nam swoją wadliwą baterię elektryczną lub hybrydową a my dokonamy pełnej regeneracji baterii hybrydowej klienta i odeślemy na wskazany przez klienta adres w całej Polsce – na życzenie naszych klientów możemy też przesłać naprawione baterię za granicę.

Regeneracja Baterii Hybrydowych – Cena

Z przykładowych opcji podanych powyżej, najdroższą opcją jest wymiana baterii elektrycznej lub hybrydowej na nową. Jeśli samochód nie jest zbyt stary i nie ma zbyt wielu kilometrów na liczniku, najtańszą opcją najczęściej jest regeneracja baterii – cena regeneracji baterii hybrydowej jest znacznie niższa od wymiany całej baterii. Wymiana na nową baterię jest to koszt rzędu kilkunastu tysięcy złotych. Średnia cena nowej baterii hybrydowej to około 18,000 PLN. Cena regeneracji baterii hybrydowych to wydatek rzędu 3,000 do 8,000 PLN – jest ona znacznie niższa od wymiany baterii elektrycznej lub baterii hybrydowej.

Najpopularniejsze Usługi W Naszym Warsztacie Samochodowym.

Nasi klienci piszą, dzwonią i przyjeżdżają do naszego warsztatu samochodowego w Warszawie z wielu powodów. Najpopularniejsze zagadnienia dla naszych klientów to między innymi:

1. Regeneracja baterii hybrydowych.
2.Naprawa baterii hybrydowych.
3.Naprawa samochodów hybrydowych.
4.Naprawa samochodów elektrycznych.
5.Konwersja samochodu na hybrydę.
6.Konwersja samochodu spalinowego na elektryczny.
7.Diagnostyka silnika.
8.Serwis samochodów elektrycznych.
9.PHEV – plug-in hybrid electric vehicle, to jest samochód hybrydowy Plug-in (z języka angielskiego: podłącz w sensie podłączenia wtyczki), czyli taki pojazd hybrydowy którego właściciel może naładować prosto z gniazdka elektrycznego we własnym mieszkaniu lub garażu.

Hybrydy i Elektryki – Naprawa i Serwis Aut Hybrydowych i Elektrycznych.

Najczęściej serwisowane przez nas marki pojazdów to:

1.BMW
2.MERCEDES
3.KIA
4.TOYOTA PRIUS
5.LEXUS
6.PORSCHE
7.PEUGEOT
8.TESLA

Mimo iż najczęściej odwiedzają nas właściciele aut marek i modeli podanych powyżej, nasi przeszkoleni i certyfikowani auto-elektromechanicy są w stanie zdiagnozować i naprawić prawie wszystkie (jeśli nie wszystkie) marki i modele samochodów elektrycznych i hybrydowych – stąd nazwa naszej witryny Internetowej: Hybrydy i Elektryki 

Warsztat Samochodowy Warszawa – Serwis i Naprawa Hybryd i Elektryków.

Jeśli interesują państwa jedna lub więcej z podobnych usług, prosimy o kontakt telefoniczny na numer 
511 671 050 lub za pomocą poczty elektronicznej – mogą Państwo wysłać nam wiadomość e-mail na adres dyd.renovations@gmail.com lub odwiedzić nas w naszym warsztacie samochodowym i serwisie hybrydowym i elektrycznym przy ulicy Czapelska 24a, Warszawa oraz Grochowska 301/305, 03-842 Warszawa.

Zapraszamy Do Odwiedzin w Naszym Warsztacie Samochodowym!

Jeśli potrzebują Państwo pomocy w znalezieniu naszej lokacji, prosimy o użycie mapy z naszą lokacją w serwisie Google poniżej.

Zobacz również nasze inne wpisy: