Regenerujemy sterowniki do marki Mercedes!
Oferujemy usługę profesjonalnego usuwania trwałych kodów błędów ze sterownika baterii wysokiego napięcia.
Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu i doświadczeniu w pracy z systemami hybrydowymi i elektrycznymi jesteśmy w stanie bezpiecznie zdiagnozować i usunąć zapisane na stałe błędy, które mogą wpłynąć na działanie pojazdu lub ograniczać jego funkcjonalność. Usługa pozwala przywrócić pełną sprawność systemu zarządzania akumulatorem oraz zapobiec niepotrzebnym ograniczeniom w pracy układu napędowego.
Dlaczego szybka diagnoza jest kluczowa?
Oba błędy dotyczą układów odpowiedzialnych za podstawowe funkcje pojazdu – uruchamianie, zasilanie i zarządzanie energią. Zaniedbanie może prowadzić do:
trwałych uszkodzeń modułów elektronicznych
wyczerpania głównej baterii trakcyjnej
błędów krytycznych w systemie BMS (Battery Management System)
braku możliwości uruchomienia pojazdu
Jak wygląda profesjonalna diagnoza baterii w samochodzie elektrycznym?
W naszym serwisie korzystamy z autoryzowanego systemu Xentry Diagnosis, który umożliwia:
odczyt i analizę błędów z systemów BMS
szczegółową kontrolę pojemności akumulatora (np. 43,56Ah przy deklarowanych 43Ah)
pomiar napięcia każdego ogniwa – weryfikujemy np. 100 ogniw z osobna
kontrolę temperatury pracy modułu HV
ocenę stanu izolacji i bezpieczeństwa instalacji wysokiego napięcia
wykrycie problemów z oprogramowaniem i wersją firmware’u modułów
Zdjęcia przedstawiają prawidłowe działanie baterii:
Kody błędów związane z czujnikami i napięciem akumulatora WN:
P0B1000 – Czujnik prądu B (akumulator WN) – Zwarcie do masy
Wskazuje na zwarcie w obwodzie czujnika prądu, co może zakłócać prawidłowy pomiar natężenia prądu w akumulatorze wysokiego napięcia.P0B1600 – Czujnik napięcia B (akumulator WN) – Zwarcie do masy
Podobnie jak powyżej, dotyczy zwarcia, ale tym razem w obwodzie pomiaru napięcia – może prowadzić do błędnych odczytów napięcia w akumulatorze.P1CC100 – Kontrola napięcia akumulatora WN – Zbyt niskie napięcie lub sygnał zewnętrzny zbyt niski
System wykrył, że napięcie akumulatora spadło poniżej wartości progowej lub występuje nieprawidłowy sygnał z czujnika zewnętrznego.P1CC200 – Kontrola napięcia akumulatora WN – Zbyt niskie napięcie lub sygnał zewnętrzny zbyt niski
Drugi wariant tego samego typu błędu – może dotyczyć innego zakresu napięcia lub warunków testowych.P06B400 – Zasilanie napięciem czujników 2 – Zwarcie do masy
Obwód zasilający grupę czujników nr 2 (np. temperatury, napięcia, prądu) ma zwarcie do masy – może prowadzić do awarii wielu elementów jednocześnie.
Kody błędów związane ze sterownikiem akumulatora WN:
P060A00 – Sterownik akumulatora WN – Wadliwa kontrola
Ogólny błąd wewnętrzny sterownika – może wskazywać na problem z logiką zarządzania lub jego komponentami.P056200 – Sterownik akumulatora WN – Zbyt niskie napięcie zasilania
Zasilanie samego sterownika spadło poniżej dopuszczalnego poziomu – może prowadzić do jego niestabilnej pracy lub restartów.U300100 – Sterownik akumulatora WN – Usterka wyjścia typu watchdog
„Watchdog” to mechanizm zabezpieczający przed zawieszeniem sterownika – jeśli system wykryje jego brak reakcji, uruchamia ten błąd.
Kody błędów komunikacji z czujnikami:
U064A00 – Czujnik A prądu akumulatora WN – Błąd komunikacyjny
Brak lub zakłócenie komunikacji z czujnikiem A, co może uniemożliwić poprawny pomiar prądu akumulatora.U01A000 – Moduł czujnika A akumulatora WN – Zakłócenie komunikacji CAN
Konkretny problem w magistrali CAN z modułem czujnika A – może być spowodowany np. przerwaniem przewodu lub błędem oprogramowania.U01A100 – Moduł czujnika B akumulatora WN – Zakłócenie komunikacji CAN
Analogiczny problem jak powyżej, ale z czujnikiem B.
Kod błędu związany z temperaturą:
P144600 – Czujnik temperatury akumulatora WN – Sygnał niejasny (dotyczy też tempomatu)
System otrzymał niespójne dane o temperaturze – może to wpływać na działanie tempomatu lub funkcji ochrony termicznej akumulatora.
Serwis baterii samochodowej – co oferujemy?
🔧 Pełna diagnostyka układów zasilania
🔋 BMS20PT30
🧠 Diagnoza i aktualizacja systemu BMS
⚙️ Obsługa ogniw, modułów i złącz wysokiego napięcia
🛠️ Naprawy stacyjki elektronicznej i zasilania 12V
Pracujemy na komponentach Mercedes-Benz, BMW, Audi, Hyundai, Kia oraz innych producentów EV i hybryd.
Zadbaj o bezpieczeństwo i sprawność swojego auta elektrycznego
Serwis baterii samochodowej to nie tylko naprawa, ale także profilaktyka i optymalizacja.
Odpowiednio przeprowadzona diagnoza pozwala:
-
zapobiec poważnym awariom
-
przywrócić 100% sprawności akumulatora
-
wydłużyć żywotność pojazdu
-
utrzymać pełną wydajność ładowania
Skontaktuj się z nami
Skontaktuj się z nami: kliknij tutaj
📍 Działamy lokalnie oraz w modelu mobilnym – przyjedziemy na miejsce, jeśli problem uniemożliwia uruchomienie pojazdu.
Nie ignoruj sygnałów, które wysyła Twoje auto – zadbaj o system zarządzania baterią już dziś.