BMS20PT30
Mieliśmy przyjemność regenerować baterię w Mercedesie CLA 250e BMS20PT30 z 2021 roku (hybryda typu plug-in). Okazuje się, że nawet jeśli fizycznie naprawimy usterkę w samej baterii, pozostaje jeszcze jeden problem – w sterowniku. Sterownik został skonstruowany w taki sposób, że nie pozwala na skasowanie błędu po naprawie baterii. Nasuwają się pytania: czy to nie jest celowe działanie? Przecież regeneracja baterii jest możliwa – również w autoryzowanym serwisie (ASO), który oficjalnie oferuje taką usługę. Od dłuższego czasu zajmujemy się profesjonalną regeneracją baterii, we wszystkich markach pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Coraz częściej jednak spotykamy się z celowymi ograniczeniami narzucanymi przez producentów, które mają utrudniać naprawy: – brak dostępności pojedynczych części do baterii, – brak w sprzedaży kabli, modułów, ogniw czy sterowników. Podczas gdy całą baterię można jeszcze zakupić, zdobycie konkretnych komponentów staje się niemal niemożliwe. Mimo tych trudności, znajdujemy skuteczne rozwiązania, które pozwalają na przywrócenie pełnej sprawności układu bateryjnego – bez konieczności wymiany całego zespołu. A kiedy próbujemy korzystać z używanych części – okazuje się, że sterowniki są blokowane i nie da się ich zakodować w innym pojeździe. Fajne te „ekologiczne” rozwiązania, prawda?

Regenerujemy sterowniki do marki Mercedes!

BMS20PT30

Oferujemy usługę profesjonalnego usuwania trwałych kodów błędów ze sterownika baterii wysokiego napięcia.

Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu i doświadczeniu w pracy z systemami hybrydowymi i elektrycznymi jesteśmy w stanie bezpiecznie zdiagnozować i usunąć zapisane na stałe błędy, które mogą wpłynąć na działanie pojazdu lub ograniczać jego funkcjonalność. Usługa pozwala przywrócić pełną sprawność systemu zarządzania akumulatorem oraz zapobiec niepotrzebnym ograniczeniom w pracy układu napędowego.

Dlaczego szybka diagnoza jest kluczowa?

Oba błędy dotyczą układów odpowiedzialnych za podstawowe funkcje pojazdu – uruchamianie, zasilanie i zarządzanie energią. Zaniedbanie może prowadzić do:

  • trwałych uszkodzeń modułów elektronicznych

  • wyczerpania głównej baterii trakcyjnej

  • błędów krytycznych w systemie BMS (Battery Management System)

  • braku możliwości uruchomienia pojazdu

Jak wygląda profesjonalna diagnoza baterii w samochodzie elektrycznym?

W naszym serwisie korzystamy z autoryzowanego systemu Xentry Diagnosis, który umożliwia:

  • odczyt i analizę błędów z systemów BMS

  • szczegółową kontrolę pojemności akumulatora (np. 43,56Ah przy deklarowanych 43Ah)

  • pomiar napięcia każdego ogniwa – weryfikujemy np. 100 ogniw z osobna

  • kontrolę temperatury pracy modułu HV

  • ocenę stanu izolacji i bezpieczeństwa instalacji wysokiego napięcia

  • wykrycie problemów z oprogramowaniem i wersją firmware’u modułów

Zdjęcia przedstawiają prawidłowe działanie baterii:

Kody błędów związane z czujnikami i napięciem akumulatora WN:

  • P0B1000Czujnik prądu B (akumulator WN) – Zwarcie do masy
    Wskazuje na zwarcie w obwodzie czujnika prądu, co może zakłócać prawidłowy pomiar natężenia prądu w akumulatorze wysokiego napięcia.

  • P0B1600Czujnik napięcia B (akumulator WN) – Zwarcie do masy
    Podobnie jak powyżej, dotyczy zwarcia, ale tym razem w obwodzie pomiaru napięcia – może prowadzić do błędnych odczytów napięcia w akumulatorze.

  • P1CC100Kontrola napięcia akumulatora WN – Zbyt niskie napięcie lub sygnał zewnętrzny zbyt niski
    System wykrył, że napięcie akumulatora spadło poniżej wartości progowej lub występuje nieprawidłowy sygnał z czujnika zewnętrznego.

  • P1CC200Kontrola napięcia akumulatora WN – Zbyt niskie napięcie lub sygnał zewnętrzny zbyt niski
    Drugi wariant tego samego typu błędu – może dotyczyć innego zakresu napięcia lub warunków testowych.

  • P06B400Zasilanie napięciem czujników 2 – Zwarcie do masy
    Obwód zasilający grupę czujników nr 2 (np. temperatury, napięcia, prądu) ma zwarcie do masy – może prowadzić do awarii wielu elementów jednocześnie.

Kody błędów związane ze sterownikiem akumulatora WN:

  • P060A00Sterownik akumulatora WN – Wadliwa kontrola
    Ogólny błąd wewnętrzny sterownika – może wskazywać na problem z logiką zarządzania lub jego komponentami.

  • P056200Sterownik akumulatora WN – Zbyt niskie napięcie zasilania
    Zasilanie samego sterownika spadło poniżej dopuszczalnego poziomu – może prowadzić do jego niestabilnej pracy lub restartów.

  • U300100Sterownik akumulatora WN – Usterka wyjścia typu watchdog
    „Watchdog” to mechanizm zabezpieczający przed zawieszeniem sterownika – jeśli system wykryje jego brak reakcji, uruchamia ten błąd.

Kody błędów komunikacji z czujnikami:

  • U064A00Czujnik A prądu akumulatora WN – Błąd komunikacyjny
    Brak lub zakłócenie komunikacji z czujnikiem A, co może uniemożliwić poprawny pomiar prądu akumulatora.

  • U01A000Moduł czujnika A akumulatora WN – Zakłócenie komunikacji CAN
    Konkretny problem w magistrali CAN z modułem czujnika A – może być spowodowany np. przerwaniem przewodu lub błędem oprogramowania.

  • U01A100Moduł czujnika B akumulatora WN – Zakłócenie komunikacji CAN
    Analogiczny problem jak powyżej, ale z czujnikiem B.

Kod błędu związany z temperaturą:

  • P144600Czujnik temperatury akumulatora WN – Sygnał niejasny (dotyczy też tempomatu)
    System otrzymał niespójne dane o temperaturze – może to wpływać na działanie tempomatu lub funkcji ochrony termicznej akumulatora.

Serwis baterii samochodowej – co oferujemy?

🔧 Pełna diagnostyka układów zasilania
🔋 BMS20PT30
🧠 Diagnoza i aktualizacja systemu BMS
⚙️ Obsługa ogniw, modułów i złącz wysokiego napięcia
🛠️ Naprawy stacyjki elektronicznej i zasilania 12V

Pracujemy na komponentach Mercedes-Benz, BMW, Audi, Hyundai, Kia oraz innych producentów EV i hybryd.

Zadbaj o bezpieczeństwo i sprawność swojego auta elektrycznego

Serwis baterii samochodowej to nie tylko naprawa, ale także profilaktyka i optymalizacja. 

Odpowiednio przeprowadzona diagnoza pozwala:

  • zapobiec poważnym awariom

  • przywrócić 100% sprawności akumulatora

  • wydłużyć żywotność pojazdu

  • utrzymać pełną wydajność ładowania

Skontaktuj się z nami

Skontaktuj się z nami: kliknij tutaj
📍 Działamy lokalnie oraz w modelu mobilnym – przyjedziemy na miejsce, jeśli problem uniemożliwia uruchomienie pojazdu.

Nie ignoruj sygnałów, które wysyła Twoje auto – zadbaj o system zarządzania baterią już dziś.

Zobacz również nasze inne wpisy: