Szukaj
Close this search box.

Naprawa BMW Hybrydowe po wypadku

BMW hybrydowe po wypadku
Co powinniśmy zrobić przed kupnem, lub po wypadku, jeśli chcemy przystąpić do naprawy takiego samochodu? Na początku musimy znaleźć odpowiedni warsztat samochodowy, który specjalizuje się w naprawach samochodów hybrydowych, a także dokonać analizy całego pojazdu. Najważniejszą informację, jaką musimy uzyskać jest stan powypadkowy oraz jakie mogą być koszty naprawy.

Na początku musimy znaleźć odpowiedni warsztat samochodowy, który specjalizuje się w naprawach samochodów hybrydowych, a także dokonać analizy całego pojazdu. Najważniejszą informację, jaką musimy uzyskać jest stan powypadkowy oraz jakie mogą być koszty naprawy.

  • Znaleźć odpowiedni warsztat samochodowy.
  • Przywrócić napięcie 12V do wszystkich sterowników.
  • Zdiagnozować wszystkie sterowniki poprzez skan oprogramowaniem diagnostycznym.
  • Inspekcja baterii hybrydowej.
  • Rozważyć możliwe opcje naprawcze, w tym nawet regenerację baterii hybrydowej.

Po wypadku można diagnozować auto oprogramowaniem diagnostycznym, które wskaże nam wstępnie, jakie elementy są uszkodzone. Będziemy, wtedy w stanie sprawdzić baterie hybrydową. Niezbędna jest również naprawa zdetonowanej po wypadku klemy 12v.

Ładunki pirotechniczne umieszczone na klemie akumulatora dodatniego, jak i w bezpiecznikach, po wypadku detonują się. Następuje to w momencie, gdy sterownik AirBag aktywuje poduszki powietrzne, napinacze pasów oraz odcina napięcie 12V. Zachodzi wtedy konieczność przywrócenia uszkodzonej części blachy, aby przywrócić napięcie do wszystkich sterowników, aby zdiagnozować auto, bądź nawet naładować do nominalnej wartości baterii hybrydowej HV. Tymczasowo możemy pozwolić sobie na tzw. prowizoryczne połączenie. Jest to niezbędne, aby dowiedzieć się w jakim stanie technicznym znajduje się samochód hybrydowy. Po takich krokach możemy dopiero diagnozować pojazd.

Naprawa systemu hybrydowego HV po wypadku jest kłopotliwa dla mechaników, elektryków czy blacharzy, ze względu na wiele zabezpieczeń systemu. Coraz częściej, trafiają się samochody uszkodzone z wieloma usterkami mechanicznymi, jak
i elektrycznymi. Znalezienie odpowiedniego warsztatu, który ma doświadczenie w tym zakresie napraw jest bardzo uciążliwe
i kłopotliwe. Jednak jest to niezbędne w ocenie uszkodzeń systemu HV, gdyż naprawa może okazać się kosztowniejsza od wartości samego pojazdu…

Zabezpieczenie 12V po detonacji:

(EME) Electrical Machine Electronics

Czym jest Electrical Machine Electronics (EME)?

To urządzenie ma kilka zastosowań w swojej pracy i jest najważniejszym, tuż obok baterii, elementem systemu HV. Electrical Machine Electronics zastępuje alternator w silniku spalinowym. Jakiekolwiek uszkodzenie tego elementu kwalifikuje się do wymiany całego EME. Jest to bowiem część kodowana, która nie podlega jakiejkolwiek naprawie, a cena może sięgnąć nawet 40.000 zł.

(KLE) Convenience Charging Electronics

Sterownik elektroniki komfortoweg ładowania KLE, inaczej przetwornica napięcia prądu AC/DC, może zostać uszkodzona
w przypadku użycia nieodpowiedniej ładowarki lub zwarcia na instalacji elektrycznej. Ten element nie jest, aż tak drogi jak EME. Natomiast w przypadku konieczności wymiany na nowy, koszty mogą wynieść do 10.000 zł.

Baterie hybrydowe

Inspekcja baterii hybrydowej po wypadku jest niezbędna, żeby móc sprawdzić, jaki jest stan wszystkich ogniw. Następnie, jeśli test wypadnie dobrze, konieczne jest naładowanie wszystkich cel baterii do nominalnej wartości, na czas naprawy auta. Jeśli tego nie zrobimy i pozostawimy baterię na minimalnym poziomie naładowania, może to skutkować nieodwracalną degradacją wszystkich ogniw, a wymiana tego elementu może kosztować nawet do 50.000 zł.

Po ukończeniu napraw samochodu hybrydowego po wypadku, może się okazać, że system hybrydowy nie działa poprawnie (brak ładowania baterii 12V). Możemy zauważyć również dodatkowe usterki, podczas składania takiego pojazdu. Mimo tego, że silnik spalinowy pracuje prawidłowo, nie jesteśmy w stanie ładować baterii pokładowych do 14,8V. Warto przed rozpoczęciem jakiejkolwiek naprawy przeprowadzić pełną diagnostykę pojazdu, aby nie okazało się, że wszystkie usterki w samochodzie przekroczą jego wartość.

Kody BłędówObjaśnienie
930994Zacisk bezpieczeństwa akumulatora: Rezystancja za duża
93099AWyłączenie dodatkowego urządzenia rozruchowego ze względów bezpieczeństwa: Opór za duży
21F148Kontrola styku wysokonapięciowego (High Voltage Interlock Loop): Przerwanie
21F1F6Akumulator wysokiego napięcia, styczniki odłączające: wyłączenie pop błędzie
21F10CModuł akumulatora wysoko napięciowego: sygnał wypadku, rozpoznano poważne zdarzenie
21A005Informacja dot. managera trybu awaryjnego: redukcja momentu obrotowego, żądanie EME, poziom 3
21A11AInformacja dot. managera trybu awaryjnego: Dezaktywacja MSA, wzywany do włącznika silnik spalinowy, żądanie EME
21A50AUkład rozrusznika,rozrusznik z ziębnikiem: Wielokrotne przekroczenie czasu
218215Dodatkowe urządzenie rozruchowe, ładowarka akumulatora dodatkowego: Przerwanie ładowania wskutek nadmiernej temperatury lub przerwania przewodów
806034Zawór odcinający zbiornik paliwa lub układ zbiornika ciśnieniowego: tryb zabezpieczony
0316D7Moduł akumulatora wysokonapięciowego: błąd kategorii 7, natychmiastowe otwarcie styczników odłączających
22281CPower management wysokiego napięcia: układ wysokonapięciowy nie zostaje uruchomiony mimo żądania
222834System zarządzania ładowaniem: komunikat Check-Control 804, ładowanie niemożliwe
0316D1Moduł akumulatora wysokonapięciowego: Błąd kategorii 1
0317C5Funkcja zabezpieczenia wysokonapięciowego: wyłącznie z powodu sygnału zacisku 30C
222812Power management wysokiego napięcia: wyłączenie układu wysokonapięciowego z powodu silnego zderzenia
2232A4Funkcja zabezpieczenia wysokonapięciowego: wyłączenie z powodu sygnału sprzętu
D78C00Dodatkowe urządzenie rozruchowe, inteligentny czujnik (IBS) dodatkowego akumulatora: magistrala danych LIN, brak komunikacji
801A4BSINE: Rozpoznano zbyt niskie napięcie
E71459Sygnał ( ograniczenie momentu obrotowego wału korbowego sprężarki klimatyzacji, 0x1B9) nieprawidłowy, nadajnik DME/DEE/EDME
1F1B54Napięcie sieci pokładowej, napięcie zasilania: nieprawidłowe działanie
0316D6Moduł akumulatora wysokonapięciowego: błąd kategorii 6, nakazanie otwarcia styczników
0317C4Sterownik maszyny elektrycznej, kontrola styku wysokonapięciowego, sygnał zwarcia
0317D6Sterownik maszyny elektrycznej, kontrola styku wysokonapięciowego, sygnał zwarcia
0317D7Sterownik maszyny elektrycznej, kontrola styku wysokonapięciowego, sygnał zwarcia
0316D7Moduł akumulatora wysokonapięciowego: błąd kategorii 7, natychmiastowe otwarcie
222816Power management wysokiego napięcia: kontrola styku wysokonapięciowego
22281CPower management wysokiego napięcia: układ wysokonapięciowy nie zostaje uruchomiony
2228C8Dodatkowe urządzenie rozruchowe, dodatkowy akumulator:
0316D1Moduł akumulatora wysokonapięciowego: Błąd kategorii 1
0317C5Funkcja zabezpieczenia wysokonapięciowego: wyłączenie z powodu sygnału zacisku
222812Power management wysokiego napięcia: wyłączenie układu wysokonapięciowego
2232A4Funkcja zabezpieczenia wysokonapięciowego: wyłączenie z powodu sygnału
222819Power management wysokiego napięcia: niedostateczne zasilenie sieci pokładowej

Zobacz również nasze inne wpisy: