Szukaj
Close this search box.

IMIB HV 2023 – następca testera EoS (81315A94550)

IMIB HV 2023 - następca testera EoS (81315A94550)

Czym jest urządzenie IMIB HV?

IMIB HV to elektroniczne urządzenie diagnostyczne do testowania komponentów wysokiego napięcia. – następca testera EoS. IMIB HV, z ang. Integrated Measurement Interface Box High Voltage, jest niezbędny do wykonania funkcji serwisowej w celu usunięcia blokady akumulatora wysokiego napięcia w samochodach marki BMW. Służy do testowania akumulatorów oraz ich przypisywania w trybie online. Działa on poprzez diagnostyczne oprogramowanie do marki BMW, ISTA.

ISTA (Integrated Service Technical Application) jest zaawansowanym narzędziem diagnostycznym stworzonym specjalnie do samochodów marki BMW. Pozwala on na odczyt błędów, aktualizacje oraz programowanie modułów sterujących pojazdu.

Do czego służy IMIB HV?

W powypadkowych pojazdach marki BMW konieczne jest odblokowanie baterii HV. W celu ponownego uruchomienia pojazdu, akumulator wysokiego napięcia musi zostać poddany kontroli. Kontrola ta, dokładnie procedura EoS, jest przeprowadzana, aby upewnić się, że akumulator nie stanowi zagrożenia i jest gotowy do bezpiecznej eksploatacji.

Powypadkowy samochód posiada crash baterii zapisany w jego sterowniku. Jego usunięcie możliwe jest jedynie po ówczesnej wymianie Safety Box’a, przekaźników, pirotechniki oraz sterownika baterii. Następnie, nowe moduły muszą zostać przypisane do akumulatora. Również możliwe jest to tylko przy użyciu programu ISTA w połączeniu z IMIB HV.

Za pomocą tego narzędzia można między innymi sprawdzić rezystancję napięciową i poziom napięcia zerowego, sprawdzić szczelność obudowy akumulatora lub zmierzyć rezystancję izolacji.

IMIB HV BMW iX3

IMIB HV podłączone do BMW iX3 z 2021 roku – test akumulatora wysokiego napięcia.

Funkcje:

  • Test końcowy po naprawie akumulatora
  • Pełny test bezpieczeństwa przechowywanego akumulatora
  • Pełny test bezpieczeństwa przed ponownym użyciem lub utylizacją akumulatora
  • Symulacja magistrali spoczynkowej dla aktywacji akumulatora
  • Sprawdzenie wytrzymałości dielektrycznej
  • Kontrola zerowego poziomu napięcia
  • Test szczelności obudowy akumulatora
  • Pomiar rezystancji izolacji

Jakie kody błędów wskazują na konieczność użycia IMIB HV?

  • 0x21F2A8 – zespół akumulatora wysokiego napięcia, zacisk bezpieczeństwa akumulatora wysokiego napięcia: nieprawidłowa spłonka/elektronika włączania (pirotechnika)

  • 0x21F37E – identyfikacja zderzenia: rozpoznano zderzenie na podstawie sygnału ACSM

  • 0x21f43C – zespół akumulatora wysokiego napięcia, napięcie zasilania zbyt niskie: brak włączania zaworu odcinającego płynu chłodniczego z powodu zbyt niskiego napięcia

Konfuguracje podłączenia

(1) Tablet: Jest on bezpośrednio podłączany do IMIB HV.

(2) IMIB MA: Jest to komponent oprogramowania, który musi być zainstalowany na tablecie. Służy jako połączenie między funkcją serwisową a IMIB HV.

(3) ISTA: Aplikacja ISTA musi być zainstalowana na tablecie. Połączenie z IMIB MA jest nawiązywane za pośrednictwem menedżera połączeń podczas funkcji serwisowej.

(4) IMIB HV: Elektroniczne urządzenie diagnostyczne do testowania komponentów wysokiego napięcia. IMIB HV jest podłączony do akumulatora wysokiego napięcia.

(1) ISID Next: Notatnik warsztatowy do diagnostyki i programowania.

(2) IMIB MA: Jest to komponent oprogramowania, który musi być zainstalowany na ISID Next. Służy jako połączenie między funkcją serwisową a IMIB HV.

(3) ISTA: Aplikacja ISTA musi być zainstalowana na ISID Next. Połączenie z IMIB MA jest nawiązywane za pośrednictwem menedżera połączeń podczas funkcji serwisowej.

(4) IMIB HV: Elektroniczne urządzenie diagnostyczne do testowania komponentów wysokiego napięcia. IMIB HV jest podłączony do zespołu akumulatora wysokiego napięcia.

(5) Kabel połączeniowy USB: Ten kabel jest wymagany do ustanowienia połączenia ISID Next z IMIB HV.

Na rynku dostępne są dwa takie urządzenia IMIB z 2022 i 2023, odpowiednio o numerach 81315A78C5 i 81315A94550.

Safety Box

Jednostka trójprzekaźnikowa z amperomierzem i woltomierzem używana do podawania napięcia kontrolnego przed wysłaniem zasilania do falownika. W przypadku wystąpienia błędu lub przekroczenia progu stycznik główny nie zostanie zamknięty. Jeśli wszystkie parametry są prawidłowe, stycznik główny zostanie otwarty i napięcie zostanie dostarczone do falownika. Funkcja ta nazywana jest „ładowaniem wstępnym”.

Poniżej znajdują się zdjęcia Safety Box’a.

Sprawdź wątek na ten temat na naszym forum klikając TUTAJ!

Zobacz również nasze inne wpisy: