Peugeot 508 Hybrid Traci Napęd Elektryczny

Peugeot 508 to hybryda średniej klasy plus. Jest on wyposażony w zaawansowane technologie i systemy. Samochód jest produkowany od 2010 roku, zarówno I jak i II generacja jest hybrydowa.

Auto hybrydowe potrafi gwałtownie, nagle  tracić napęd elektryczny. Istnieją 3 prawdopodobne powody utraty tego napędu przez ten model. Możliwe przyczyny to zwarcie, brak obiegu płynu chłodzącego lub awaria sterownika lub czujnika. Poniżej opiszę szerzej te ewentualności oraz możliwe rozwiązania dla poszczególnych sytuacji.

Jeżeli mamy do czynienia ze Zwarciem oznacza to nagłe obniżenie rezystancji obwodów elektrycznych najczęściej pojawiające się wskutek połączenia się żył, styków  lub uszkodzenia izolacji elektrycznej co też jest najczęstszą przyczyną zapaleń roztopienia bezpieczników sterowników czujników co grozi zapłonem a nawet  pożarem-spaleniem się auta. W tej sytuacji możemy ustalić zwarcie hybrydy, przeszukać, prześwietlić wiązkę elektryczną hybrydy – instalacje elektryczną, sprawdzić sprawność bezpieczników, czujników i sterowników hybrydy.

Jeśli natomiast spotkamy się z brakiem obiegu płynu chłodzącego w hybrydzie to możemy podejrzewać wyciek płynu, uszkodzenia węży, uszkodzenia pomp, chłodnicy lub czujników. Po zdiagnozowaniu źródła problemu musimy naprawić lub wymienić wadliwą część.

Trzecią możliwą przyczyną takiego stanu rzeczy jest spalony sterownik hybrydy, który zdarza się dość rzadko. Układ elektroniki hybrydy sterownika kontroluje pracę silnika hybrydowego, napędów elektrycznych hybrydowych, wnętrza itp. Czasami potrafi się coś nagle zepsuć w hybrydzie a naprawa może być kosztowna. Jeśli chodzi o czujniki hybrydy  to zepsute potrafią utrudnić w pełni korzystanie z auta hybrydowego tym bardziej że jest ich dużo i każdy za coś odpowiada, czujniki te wyposażone są w elementy pomiarowe, które wysyłają dane do sterownika hybrydy. Uszkodzenie czujnika hybrydy potrafi nawet unieruchomić auto.

W tym przypadku konieczna jest diagnostyka komputerowa układu hybrydowego przeprowadzona przez doświadczonego i kompetentnego elektromechanika oraz skorzystanie z urządzenia pomiarowego kontrolnego stanu czujnika, sterownika. Czasami koniecznością staje się wymiana sterownika. Należy również pamiętać o usunięciu wycieku cieczy.

Jeśli właśnie Cię to spotkało, zadzwoń do nas i umów się na diagnostykę auta hybrydowego w naszym warsztacie a dołożymy wszelkich starań by rozwiązać Twój problem w najlepszy, indywidualnie dobrany sposób. Zależy nam na zadowoleniu klienta i wrażeniu z jakim opuści nasz warsztat swoim w pełni sprawnym samochodem hybrydowym.

Copyright © 2020 Diagnostyka i Naprawa Samochodów Hybrydowych i Elektrycznych | Ul. Czapelska 24a Warszawa | Tel: 511 671 050
Call Now Button511 671 050